Kjøpsvilkår og leveringsbetingelser

Fraktomkostninger:
Ved kjøp av varer betaler du portoutgifter som er koblet til postens automatiske vekt/volum/pris. Forsendelser med Servicepakke er sporbar post. Om din ordres verdi er over kr. 1000,- anbefaler vi at "Servicepakke" velges som fraktmetode, slik at du får sporing og varene er forsikret.

Leveringstider:
Varen(e) skal ligge på ditt lokale postkontor/hentested innen 3-5 virkedager, bestillingsdagen ikke medregnet. Noen varer kan være midlertidig utsolgt. Leveringstiden gjelder Norge/fastlandet. For forsendelser til Svalbard eller utland, må det påregnes en noe lenger leveringstid. Ved evt. forsinkelse, ta kontakt på dntbutikken@dntoslo.no

Utland:
For bestillinger utenfor Norge, Danmark, Finland og Sverige, send e post til dntbutikken@dntoslo.no. Oppgi din adresse, og hvilken vare du ønsker å bestille. For information in English, click here.

Betaling
Når du handler hos oss kan du betale med debet/kredittkort (Visa eller MasterCard).

Retur- og bytterett:
Du har 14 dagers returrett på varer som er kjøpt i nettbutikken. Du kan bytte eller få pengene tilbake. Husk at produktet må være ubrukt for å kunne byttes eller om du ønsker pengene tilbake. Ved bytte betaler du selv for returen, mens vi betaler porto for utsendelse av ny vare.Ved ønske om penger tilbake oppgi kontonr.
Ved retur kan du benytte angrefristskjema i link. angrefristskjema

Reklamasjon:
Dersom du vil reklamere på en vare, legg da med en forklaring som hjelper oss med vurderingen av problemet. Ved gyldig reklamasjon refunderer vi dine portoutgifter. Husk derfor å føre opp kontonummeret som en del av forklaringen. Mangler du dette skjemaet, eller lurer på noe ang. en mulig reklamasjon, ta gjerne kontakt i forkant på dntbutikken@dntoslo.no

Reklamasjonsrett:
Mener du at produktet ikke holder mål kan du reklamere ved å sende oss varen. Som kunde har du følgende rettigheter ved en evt. reklamasjon: Forutsatt at det foreligger en mangel ved varen og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, har forbrukeren rett til å: Holde kjøpesummen tilbake etter fkjl. §28 dersom varen ennå ikke er betalt, Velge mellom retting og omlevering i samsvar med fkjl. §29 og §30, Kreve prisavslag etter fkjl. §31, Kreve heving etter fkjl. §32 dersom mangelen ikke er uvesentlig, og/eller Kreve erstatning etter fkjl. §33 dersom forbruker har lidt økonomisk tap som følge av at tingen har en mangel.

Dersom du ønsker at returnert pakke skal spores kan du benytte ferdigfrankerte konvolutter (Smartpost). Det er avsender som er ansvarlig for sendingen, og ved retur er det du som kunde som regnes som avsender. Vennligst ikke send returer  i oppkrav.

Returpakker sendes til:
DNT Oslo og Omegn, Tursenteret
Postboks 7 Sentrum
0101 Oslo